Tegnekonkurransevinneren er kåret!

Publisert av Svein Andrésen den 27.11.23.
Fredsplakatkonkurransen 2023:
Mia Trøen fra Raufoss Skole kom på 1. plass i Distrikt 104 B og går dermed videre til den nasjonale konkurransen. I distriktet deltok 592 elever i årets konkurranse.

Lions Fredsplakatkonkurranse har nytt tema hvert år.
For høsten 2023 har temaet vært "Dare to Dream", oversatt til "Våg å drømme".

LC Totn (som er klubben som sørget for at Raufoss skole var med i konkurransen) og Lions Distrikt 104 B gratulerer og ser fram til premieoverrekkelse til Mia, hvor også Distriktguvernør Gunnar Aasvangen håper å kunne delta.
Flott tegning av Mia og ordfører Stian Olafsen overrakte sjekk på kr 1000 til 6. klassetrinn. (artikkelbildet),

Se saken på LC Totn sin Facebook-side - klikk her!

Lions fredsplakatkonkurranse er en internasjonal tegnekonkurranse for barn mellom 11 og 14 år, og skolene med sine 7. klasser i hele Norge inviteres til å delta. Konkurransen arrangeres årlig på høsten.

Lions Fredsplakatkonkurranse heter på engelsk "Lions Peace Poster Contest", og er et samarbeid mellom Lions Clubs International og FN. Målet er å oppmuntre til refleksjon og kreativitet rundt fred, og passer fint for markeringen av FN-dagen 24. oktober.

Lenker: