LC Innlandet starter ny klubb i Kenya

Publisert av Svein Andrésen den 08.08.23. Oppdatert 29.08.23.

Etter ett års planlegging er en ny Lionsklubb i emning i den lille byen Homa Bay ved Victoriasjøen. LC Innlandet blir fadderklubb til den nye klubben og Einar Lyngar er guiding lion.

Vi har satt opp fredag 27.oktober som charterdato, og Samwel Awino forteller at han får god hjelp av naboklubbene i Kisii og Kakamega for å sette seg inn i alle prosedyrer og bli kjent med Lions som bevegelse. I helgen var de alle samlet til seminar med DG Sarah.

Samwel Awino som er lærer forteller at de vil satse på å gi en håndsrekning til de mange foreldreløse barn som faller utenfor i kanpen om utdannelse, samt gi trygghet til barn som utsettes for vold både i skoler og i samfunnet. Samwel var en av dem som fulgte vårt Novis-program (Non Violent school) og så effekten av det arbeidet mange Lionsklubber i Norge støttet. Sammen er vi sterke!

Se flere bilder kan du lese på Facebooksiden hvor saken er hentet fra – klikk HER