Avslutninger og aktive Lionsklubber

Publisert av Svein Andrésen den 04.07.23. Oppdatert 29.08.23.

Ved inngangen til Juli er ett nytt lionsår i gang. Mange klubber hadde gode sommeravslutninger, noen markerte jubileum og andre gjennomførte Lionsleker. Her er noen eksempler fra klubber i vårt langstrakte distrikt.  - Ta kontakt med en klubb nær deg om dette er noe du også kan tenke deg å være med på - om du ennå ikke er Lionsmedlem!

LC Øyer Tretten feiret 50 år

22 forventningsfulle turdeltakere møtte opp tidlig lørdag formiddag for Lionsklubbens 50 års feiring med tur til Eidsvoll.

Les mer om markeringen på klubbens nettside – klikk her

Lions Club Ringebu Fåvang

Lions Club Ringebu Fåvang  tok opp et nytt medlem på sin sommeravslutning og ønsker velkommen som medlem Eris Horten.

På bilde fra venstre: President Heidi Rytviken. Fadder Cathinka Baukhol, Eris Horten og påtroppende DG Gunnar Åsvangen.

Lions Club Ringsaker

Finn Kvåle ble hedret med Melvin Jones Fellowship Award

På sommeravslutningen i klubben vår ble Finn Kvåle tildelt Lions høyeste utmerkelse, Melvin Jones Fellowship Award, for sin innsats i klubben gjennom 50 års medlemskap. Utmerkelsen ble overrakt av president Terje Ringstad.

Vi gratulerer så mye!

Saken er hentet fra klubbens Facebook-side. Se mer her

LC Ålesund/Rundskue

Lions Club Ålesund/Rundskue har hatt sommermøte på Alnes Fyr med reker, vin og sang. En trivelig avslutning på Lionsåret.

Du kan lese hele saken og se flere bilder på klubbens Facebook-side. Klikk her!

Lions Club Vestre Toten

Siste møte før ferien på Aass. God mat og mye prat ! Tre fikk merke for " lang og tro " tjeneste i Lions. Svein Erik Svendsen 35 år, Bjørnar Ottesen 30 år, og Reidar Lundgård 15 år! Hjertelig takk for god og iherdig innsats, gutter! Vel fortjent!

Se hele saken på klubbens Facebook-side, klikk her

klubbene i sone 7 med vellykket gjennomføring av Lionslekene

Flott dag på Løntjernbråten (artikkelbildet er også derfra)

115 deltakere, 60 ledsagere og cirka 50 Lionsmedlemmer koste seg på Løntjernbrårten der Lionsklubbene på Øvre Romerike arrangerte Lionslekene. Det var pilkast, frisbee, ringspill, ballkast på boks, hesteskokast, kubb og ikke minst gullgraving som var aktivitetene. Det var stor glede og mange av utøverne var særdeles dyktige i mange øvelser.

Etter aktiviteter var det nødvendig med påfyll av mat og drikke i form av pølser og boller, samt mineralvann og kaffe.

Vi var heldige med været og mange fine aktiviteter. Flott medalje, diplom og ryggsekk til alle deltagerne. Mange fruktkurver trukket på startnummer. Det gikk med mye pølser, boller, bananer, saft og kaffe i løpet av dagen. Takk til alle som gjorde dette til en super dag !

Se mer om saken med flere bilder på Lions Club Eidsvoll sin Facebook-side. Klikk HER!