Lions - gode venner som hjelper andre!

Publisert av Svein Andrésen den 07.12.23.

Lionsklubbene i vårt distrikt viser til fulle at Lions er gode venner som hjelper andre. Ikke bare i forbindelse med jul og andre høytider, men hele året. Kjekt å se meldinger fra mange steder om rause gaver fra Lionsklubber til trengende.

Her er et par av sakene som er funnet på sosiale medier og som vi tillater oss å dele.

Lions Club Vestre Toten – Utdeling av midler fra kalendersalget

50 000,- + 25 000 skal deles ut fra kalender salget til Lions Club Vestre Toten. NAV deler ut gavekort for oss til de som trenger det. Kroner 25 000,- er bevilget til jule aktiviteter i vår kommune.
Lions Club Vestre Toten gjør mye for mange folk i kommunen. Kalendersalget er den største inntekts kilden. Vi har ennå kalendere til salgs .Løp og kjøp

Se mer på Lions Club Vestre Toten sin Facebook-side – klikk HER

Lions Club Ålesund/Vegsund – julegaver

(Bildet fra overrekkelsen av gavene er artikkelbildet)

Rekordgave fra Lions-klubb

Hele 150 000 kroner delte Lions Club Ålesund/Vegsund ut onsdag formiddag. Det er den største utdelinga deres noensinne.

Lions Club Ålesund/Vegsund hadde bestemt å dele årets store gaveutdeling på tre organisasjoner, som fikk 50 000 kroner hver: Suppebilen, Frelsesarmeen og Kirkens SOS. Alle de tre lederne som tok imot de symbolske sjekkene, uttrykte stor glede og takknemlighet over gaven og sa at pengene kommer svært godt med i den, for mange, vanskelige tida vi er inne i.

Saken er hentet fra distriktets Facebook-gruppe, men er fra Aesby.no hvor Kenneth Kamp har tatt bildet. – Se saken HER

Vi vil gjerne fortelle om flere rause gaver - send en e-post til b.prc@lions.no